Dóri gyógyul

Miért könnyű elfogadni, hogy rákos vagy?

2020. május 20. - Dodikám

Röviden a válasz: azért, mert nincs más választásod. Hosszan pedig, hát... hosszan pedig mindenki máshogy éli meg. Én azt tudom elmondani, hogy én hogyan éltem meg.

De ehhez tudnotok kell azt, hogy alapvetően pozitív személyiségem van akkor, ha másokba kell éppen lelket önteni. Magamat viszont szigorú, és a végletekig maximalista viselkedéssel kényeztetem kicsivel több, mint 30 éve.

Mire az onkológiai első konzultációmra eljutottam, lelkileg már túl voltam a nehezén. Az első pár napban váltakoztak bennem az érzések, néha elkeseredett voltam, néha mérges, néha pedig egyáltalán nem volt kedvem létezni sem...

Tudjátok, hogy mik a gyász folyamatának a pszichológiai lépései? Pont ilyen az elfogadás is. Valahogy így néz ki a lépcső:

  1. tagadás
    • nem, ez nem velem történik meg. ez nem történHET meg velem. holnap felébredek, és rájövök, hogy ez az egész egy rossz álom. nekem nincs erőm hozzá úgyse, képtelen vagyok végigcsinálni.
  2. harag
    • a k**va életbe, hogy ez IS velem történik!! b*ssza meg az egész világ, eddig is szívtam, GIGAdurva szörnyűség volt az EGÉSZ életem és még ezt is én kapom meg, UTÁLOK mindenkit, annak is mennyivel jobb, JA MEG ez is totál boldog, én. ezt. nem. csinálom. a p*csába is.
  3. alkudozás
    • jó, akkor mi lenne, ha a holnapi mammo eredménye mégis negatív lenne? vagy majd megműtik, és kiderül a szövettanból hogy amúgy jóindulatú, fölösleges volt az egész. de végül is lehet, hogy holnap majd felébredek ebből az egészből! tudod, hát hogy nem is igaz... csak álmodtam, ilyesmi.
  4. depresszió
    • *sóhaj* én tuti belehalok... annyi sz*r történt már velem... ehhez nekem nincs erőm... ott van a gyerekkorom, az a sok minden amit már feldolgoztam... meg ami utána jött... meg az önpusztítás... úristen, az egyetemi évek... és még... *sóhaj* és még ez is... nem bírom végigcsinálni...
  5. elfogadás
    • najó. f*szom, csináljuk! jöjjön aminek jönnie kell, eddig is én voltam az erősebb, most is én leszek!

Kábé így is történt... Aztán kimásztam a depresszióból, és nem villogott többé a fejemben a "RÁKOS VAGYOK." öt méteres, vörös izzókkal kirakott mondatfoszlány.

Azóta egy dolgot megtanultam magamról, és egyre csak biztosabb vagyok ebben a hitemben: marhára erős vagyok. Eddig is megbírkóztam az összes szarral amit az élet elém görgetett, és ezután sem lesz ez másképp. Már azt is tudom (és kedves sorstárs, ha idesodort valamelyik keresőmotor, te is tudd!), hogy minden mélypontból van kiút, és utána mindig a felszabadító öröm és a magabiztosság jön: igen, ezt is megértettem. Jöhet bármi, tudom, hogy két lábbal állok a földön. Tisztára főnixmadarak vagyunk!

img-9920.JPG img-9928.JPG

ilyen a főnixmadár: az első onkoteamen kiderült, hogy az eddigiekkel szemben a kemot csak akkor kerülhetem el ha szerencsés vagyok. na, hát ez aznap este készült. hiába a rossz hírek, akkor. is. jól. fogom. érezni. magam.

És ez, hölgyeim és uraim, nagyon sok rákbetegben hasonlóan zajlik le: a kezdeti sokk után lehiggadsz, megismered a betegséged, együtt élsz vele és elfogadod. Boldogság egy negatív CT, boldogság egy jól sikerült vérkép, boldogság ha műthető, ha jól reagál a kemora, ha célzottan lehet kezelni, ha jó a szövettan, ha van sorstárs aki pozitív példa. Minden átértékelődik... mekkora bazinagy klisé, ki is emelhettem volna rózsaszínnel, hogy még jobban kiabáljon. Az. Klisé. De átélni mégis egyéni megvilágosodással ér fel. Ezt nem érti más, csak aki hasonló cipőben jár.

Egy idő után pedig azt is megszokod, hogy mindig csak a következő fázisra koncentrálsz: kis lépések, egyik a másik után. A fő célt szem előtt tartva, de mindig csak az adott problémaszeletre fókuszálva. Hiszen hiába is aggódnék amiatt, ami még 2 hónappal előttem van, mert addig bármi történhet. Igaz? Igaz. Hát akkor meg?!

   NADE... back to business:   

A kezdeti sokk után szépen elsétáltam az onkológiára.

418a600d-fd0a-4b9c-a5e9-e48c661a0743.JPGnem kifejezetten szívderítő látvány az oda vezető út...

img-9907_sz.jpg

Ez volt az utolsó alkalom hogy Csabi be tudott velem jönni, ugyanis innentől a koronavírusnak köszönhetően minden vizsgálaton egyedül vehettem csak részt. Pedig nagyon jó volt, hogy nem voltam egyedül. Az meg főleg, hogy végigröhögtük a várakozási időt, a legalja rákos vicceket felemlegetve... A többiek biztos nem kedveltek, mert alig bírtuk a pukkadozást nem-túl-gáz hangerőre szorítani.

img-9955_sz.jpgez a kis füzetke jön velem mindenhova, gyűjtögetem benne a kérdéseket és írkálom az infókat, amiket az orvosaimtól megtudok

A következőket tudtam meg:

  • műtéttel kezdünk, utána jön minden más kezelés
  • a mellrák leginkább csontba, tüdőbe és agyba ad áttétet, így ezeket fogjuk első körben átvizsgálni
  • az onkológusom és az asszisztense a világ legkedvesebb orvosai közé tartoznak (de komolyan.)

Kaptam egy csomó beutalót, többek között a sebészetre is, ahol pedig ezekkel lettem okosabb:

  • jó helyen van a kis élien, könnyen műthető, a mérete pedig: mogyorónyi
  • a legkorábbi időpont a műtétre április elseje (a történetben itt február 25-öt írunk)
  • addig sem fogok unatkozni, mert még ezer beutalót kaptam
  • másnap onkoteamre kell mennem (ez egy több orvosból álló bizottság, akik eldöntik, hogy tényleg kezdhetek-e a műtéttel, vagy esetleg előtte kemoterápiás kezelést is kell kapnom)
  • a sebészem és az asszisztense a világ legkedvesebb orvosai közé tartoznak (jó, itt már biztosan azt hiszitek hogy kamuzok, de igazán nem! én hatalmasat pozitívcsalódtam a magyar egészségügyben.)

Szóval... várom az onkoteam döntését, ez a következő lépés.

img-0174.JPGugye hogy nem fogok unatkozni a műtétig?!

A bejegyzés trackback címe:

https://dorigyogyul.blog.hu/api/trackback/id/tr1815697072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blosssom 2020.05.20. 23:07:18

Kedves Dóri!
A legfontosabbal kezdem: mihamarabbi gyógyulást kívánok Neked! Anyukám érintett emlődaganatban, őt három éve nyáron műtötték. Nagyon nagyon sok mindent tudnék írni (végig asszisztáltam vele MINDEN vizsgálatot, kezelést, kontrollt), de amit feltétlenül és nagyon gyorsan meg akarok osztani Veled a kemo kapcsán (ha még a kezelés vagy az onkoteam döntése előtt vagy): mi kértünk oncotype dx vizsgálatot (nem ajánlották fel maguktól, kérni kellett), de jóváhagyták, és a teszt eredménye alapján mi kihagytuk a kemot. Nagyon sok szempontot figyelembe kell venni (daganat típusa, életkor, hajlam szívbetegségre, stb.), de mi bevállaltuk, és eddig úgy tűnik, jó döntés volt. Plusz én kerítettem egy professzort egy géndiagnosztikai centrumban, aki mindig adott másodvéleményt, ez is sokat segített. Kitartást és nagyon sok erőt, jobbulást kívánok Neked!

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.20. 23:55:55

kedves @Blosssom: nagyon szépen köszönöm! :) sajnálom, hogy Anyukád is ebben a helyzetben volt, remélem azóta testileg-lelkileg túl vagytok rajta és már nem is gondoltok rá! hallottam a tesztről én is, de nálam egyértelmű a kemo szükségessége, mert a sentinel nyirokcsomómon már volt egy 7 mm-es áttét, és a szövettanom is elég agresszív daganatfajtát igazolt. :( már az első kezelésen túl vagyok, úgy fogom fel, hogy ez egy szükséges "átmosás": bárhol elbújtak volna kisebb sejtecskék, azokat a gyógyszer viszi a kukába. köszönöm még egyszer a tippet és a jókívánságokat! :*

impala 2020.05.21. 00:15:56

ez érdekes. nálam a kemo fel sem merült, egyből műtét. tűdőtumor.
utána a biztonság kedvéért kemo.
ez mind megvolt, azóta csak negatív CT-k, pár nap múlva megyek a következőre, most 3 havonta csinálják.
a mütét 2018 késő őszén volt.

Katemi 2020.05.21. 06:45:24

Kedves Dóri, nagyon sok erőt, kitartást és humort (bár az megvan neked ahogy látom) kívánok neked mindahhoz, ami előtted áll és a gyógyuláshoz vezet! Én is hasonló dolgokon mentem keresztül és meg tudom erősíteni mindazt, amit írtál. Átestem 7 műtéten (a korrigáló, helyreállító plasztikaiakat is beleértve), volt 4 kemóm (ebből kettő után voltam nagyon pocsékul), 35 sugárkezelésem és blokkolták a hormonjaimat (a mesterséges klímax hőhullámait volt nehéz megszokni), de túléltem mindezeket (apró lépésenként) és azóta (6 éve) tünetmentes vagyok! Nekem sokat segített, hogy alapvetően optimista természetem van, ezért könnyű volt ebben a helyzetben is meglátnom a pozitív dolgokat. Először is a diagnózis megkönnyítette, hogy megváltoztassam az életemet, a kapcsolataimat (ki tudja, mennyi időm van hátra, azt jól szeretném tölteni alapon). A kemótól kihullott ugyan a hajam, de nagyon csini parókát hordtam és utána klassz göndör hajam nőtt egy darabig, amire mindig is vágytam. A melleim most szép formásak és normál C méretűek (előtte E-F méretű, alaposan megnyúlt melleim voltak 3 gyerek után), szóval lett egy egy mellplasztikám ingyen, amire sose lett volna pénzem amúgy. A hőhullámok már csak ritkán jelentkeznek, viszont a menstruációval és a fogamzásgátlással nem kell foglalkoznom. És ami a legfontosabb, rájöttem hogy nem szabad halasztgatni a jó dolgokat (barátokkal találkozni, kirándulni, élményeket gyűjteni, jókat enni, stb.) mert ki kell használni az életünk minden percét és lehetőleg élvezni is. Ezt kívánom neked is és egy nagy ölelést küldök így ismeretlenül is!
Kati

RzxN 2020.05.21. 08:45:53

Erőt, kitartást és egészséget!
Nyilván mindenki a saját tapasztalátából tanul, de egy jó tanács..a továbbiakban azért probáld kerülni ezt az önmagaddal ‘végletekig maximalista’ viselkedést.
Te teremted a világodat!;)
Legyen szép napod!

sunblind 2020.05.21. 09:44:42

Jól írsz. :)
Felvettelek könyvjelzőbe.
Jól is fotózol?

gabcigirl 2020.05.21. 10:20:45

Ahogy látom, van humorérzéked és ez már fél győzelem a harcban. :) Isten áldjon, soraidat olvasva sokan fognak szorítani Neked :)

karikacsapástétom 2020.05.21. 15:25:19

Szia Dóri!

Látom, az Index kedvel téged, hogy ilyen hamar a címlapra kerültél :)

Egyébként azért írok, mert ajánlanék neked egy kiegészítö gyakorlatsort, ami a gyógyulás esélyeit növelheti. Ezt:
www.valloagnes.hu/content/view/page:Simonton-trening/p:7-169

Biztos sokan, sokféle tuti módszert ajánlanak, de ez nekem értelmesnek, hitelesnek tünik. Én végeztem hipnózis tanfolyamot, tapasztaltam személyesen a vizualizáció erejét.
Javaslom egyébként, hogy járj utána, hogy, milyen lelki okai lehettek esetleg a rák kialakulásának, és ha megvan, tegyél ellene. Gyors gyógyulást kívánok!

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 16:39:29

@impala: nálam is műtéttel kezdtünk, most tartok a kemo-résznél. egyébként mellráknál egy bizonyos tumorméret fölött adnak megelőző kezelést, hogy csökkentsék a méretet és műthető legyen. szurkolok neked a további negatív CT-khez! :)

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 16:44:52

@Katemi kedves Kati, ez egy sikersztori, nagyon örülök, hogy letudtad és ilyen pozitívan állsz hozzá! :) én is igyekszem pozitív maradni, egyelőre még a legrosszabb napokon is sikerül. hasonló kezelésem lesz mint Neked, a kemo után jön a sugár, utána pedig a hormonkezelés. teljesen egyetértek veled, az élet nagyon rövid és legalább ilyen gyorsan szalad, semmit sem szabad kihagyni! :) ölelés!

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 16:47:07

@RzxN: igazad van teljesen, azt hiszem részben ennek is köze van ahhoz, hogy itt tartok, szóval... igen, abszolút a saját tapasztalatból tanulásnál tartok már... :D

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 16:49:59

@sunblind: köszönöm! :) hát, azt mondják, hogy... ááh, de tudom amúgy én is! szóval jól fotózok. :D (egyébként van még hova fejlődnöm, szerencsére sok pozitív példa van előttem.)

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 16:50:43

kedves @gabcigirl, nagyon köszönöm! :)

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 16:58:33

@karikacsapástétom: köszönöm! hallottam a Simontonról, én is valami hasonlóval "tartom életben" magam a rosszullétekkor. nagyon érdekes az egész! a meditáció egyébként régóta az életem része, de egyes ciklusaimban sajnos teljesen elfelejtkezem róla, hogy mennyire szükségem van az elcsendesedésre. viszont mióta diagnosztizáltak, újra a mindennapjaim része. :) a legnehezebb helyzeteken jutottam át a relaxációval.

a lelki hátteréről a betegségemnek egyébként nagyjából tisztában vagyok, 8 éve járok terápiára. de mióta többet gondolkozom, számomra is új dimenziók nyíltak meg az önismeretben... szeretnék erről írni, de egyelőre még nem találtam meg a megfelelő módot arra, hogy a saját intim gondolataimat megtarthassam magamnak, de mégis legyen értelme a posztnak. valahogy kigondolom majd. :)

((egyébként fantasztikus a nick-ed! :D))

Dodikám · http://www.dorottyafoto.hu 2020.05.21. 17:12:23

@Látens Inszinuáció: csapok én, egyelőre tart a hatalmas lendületem!

sajnálom, hogy ezeket mind át kellett élned. tényleg, hát ez így leírva egy egészestés drámába sem férne bele. viszont azt is gondolom, hogy nem lehet két életutat ilyen szinten összehasonlítani: az én életemnek is hidd el, megvoltak a tragédiái. amikor valaki ilyen diagnózist kap, az a padlóra teszi és pont. azt érzi, hogy neki ott és akkor a világon a legrosszabb, és az élet igazságtalan, és csak őt bünteti. akkor is ezt érzi, ha vannak kéz és láb nélkül született emberek akik 40-50 évet sínylődnek a testük börtönében. de ez egy akkor aktuális érzés, én most ebben a pillanatban nem gondolom, hogy szar az életem, vagy hogy mindig is szar volt!

de! ha 13 áttétes daganatot legyőztél (atyaúúúristen, téged brutál fából faragtak!), akkor nagyon remélem, hogy a te történeted is sikerrel fog zárulni! szorítok.

karikacsapástétom 2020.05.21. 18:42:26

@Dodikám: anno olvastam Pete Zsófi blogját, a küzdelmét a méhnyakrákkal - ö is pont ilyen vagyány, talpraesett csaj volt, mint te, nála is megvolt az elszántság, ö is kisgyerekes anya volt, mindent megpróbált, aztán mégse sikerült neki. Nagyon remélem, hogy a te történeted máshogy fog végzödni.

A hipnózist egyébként még tudom ajánlani, a tüneti kezelése egészen biztosan hatásos (értsd: kikerülheted vele a rosszulléteket, a krónikus fájdalmakat: ezek mind olyan érzetek, amiket az agyad bocsát ki, hipnózis alatt meg megmondhatod neki, hogy nem kéred, vagy lecserélheted öket kevésbé kellemetlen, vagy akár kellemes érzésekre is), de az oki kezelés is eredményes lehet. Persze nem a normál kezelés helyett, hanem mellette.
Hipnotizörként kidolgoztam egyébként egy módszert, ami sokmindenre jó lehet - a lényeg, hogy nem kell tudnod, hogy mi az oka, okai valaminek (a te esetedben pl. a ráknak), elég, ha a tudatalattid tudja, és megszüntetem az okokat. Pontosabban a kliens szünteti meg magának.

Nick: imádok büvészkedni a szavakkal. Egyszer csak beugrott ez a szó, aztán a nicknevemként végezte, szegény.... :)

A kedvenc viccem egyébként a témakörben:
Két rák sétál a tengerparton. Az egyik rá akar gyújtani - mire a másik:
- Megőrültél? Embert kapsz!!!

karikacsapástétom 2020.05.21. 19:51:14

@Látens Inszinuáció:

"Ha majd a bőség kosarából
Mindenki egyaránt vehet,
Ha majd a jognak asztalánál
Mind egyaránt foglal helyet,
Ha majd a szellem napvilága
Ragyog minden ház ablakán:
Akkor mondhatjuk, hogy megálljunk,
Mert itt van már a Kánaán!"

Benned egy Petőfi veszett el!

Egyébként mindenkinek a maga problémája a legrosszabb a maga nemében. Mindig van rosszabb. Afrikában a gyerekek éheznek.

karikacsapástétom 2020.05.28. 16:16:55

@Dodikám: szia ismét!

Ha elfogadod, én tudnék neked segíteni, és nem kérek ellentételezést. Hipnotizör vagyok, és van egy technikám, amivel mindennek a kiváltó okát meg tudom szüntetni (az okot nem kell ismerni hozzá, és utána sem fogod tudni, hogy mi az, és én sem). Illetve, igazából te szünteted meg az okot, én csak segítenék, hogy ezt megtehesd. A legrosszabb, amit történhet, hogy nem müködik (de, müködni fog :))

Ha nem félsz a hipnózistól, és örömmel vennéd a segítséget, akkor keress meg emailen!

karikacsapástétom 2020.05.31. 13:36:38

Szia Dóri!

Ezt a videót ajánlom neked, hátha hasznosnak találod!
www.youtube.com/watch?v=khBYWKWqJ_k&list=UUn2sfLOyebIzJag96MzLTjw&index=2

Sok szeretettel!

beebite 2020.06.21. 22:38:37

Írj Dóri, mi van veled? Remélem, minden rendben. Ne hagyd abba a blogolást :-)
süti beállítások módosítása